2023053-8
Markant ejendomshandel til trecifret millionbeløb i Skjern er underskrevet

Erhvervsmægler Lasse Zinck fra firmaet Halberg & Olsen Erhverv har formidlet salget af den 40.000m2 store ejendom i Skjern til det norske børsnoterede selskab KMC Properties. Den markante ejendomshandel er blevet underskrevet til en handelspris på 127.000.000 kr., oplyser erhvervsmægler Lasse Zinck, som har bistået med salget på vegne af Duras A/S.

Selvom markedet har været uforudsigeligt, er vi glade for at have gennemført denne transaktion til fordel for begge parter. Det er et bevis på, at der fortsat er efterspørgsel efter store, kvalitets ejendomme som denne, udtaler Lasse Zinck.

Ejendommen er udlejet til Velux, som sidste år indgik en ny 12-årige lejekontrakt og vil derfor fortsætte sin lejeaftale under det nye ejerskab af KMC Properties.

Egentlig havde vi ikke planlagt et salg, men da vi fik et godt tilbud, slog vi til. Og vi er naturligvis meget tilfredse med, at vi selv i et svært marked er lykkes med at lave en god aftale for både køber og sælger, udtaler direktør Mogens Zinck, Duras A/S

KMC Properties er et norsk børsnoteret ejendomsselskab, som opkøber industri ejendomme på lange lejekontrakter. De har været inde i en stor vækst over de sidste mange år, og glæder sig over den nyindkøbte ejendom i Skjern.