Tidligere toldkammer i Vejle skifter ejer

08.07.2021

Erhvervsmæglerfirmaet Halberg & Olsen, har netop formidlet salget af den fredede ejendom på Havnepladsen 2 i Vejle, der i sin nuværende form kan dateres tilbage til 1907.

Vestjyskbank har til huse i ejendommen, banken var også sælger af ejendommen, og efter handlen forbliver Vestjysk Bank i ejendommen som lejer.

Erhvervsmægler Ole Vestergaard hos Erhvervsmæglerfirmaet Halberg & Olsen udtaler: at efter der var kommet flere henvendelser fra købere der ønskede at erhverve unikke investeringsejendomme i Vejle, kontaktede jeg Vestjysk Bank for at drøfte denne interesse. Sagt som gjort fik vi ejendommen til salg, og vi fik hurtig i en off-marked proces sporet os ind på den rigtige køber, der kunne varetage denne fredet ejendom.

Der har på Havnepladsen 2 været toldkammer siden 1827, og nuværende ejendom der blev opført i 1907, har sin oprindelse fra Det kongelige Toldkammer og er tegnet af kgl. bygningsinspektør J. Vilhelm Petersen. Toldkammeret havde sit virke frem til 1991, hvorefter bygningen blev solgt, og herefter blev ejendommen benyttet af kontor og advokatvirksomheder frem til 2004, hvor ejendommen bliver købt af Jelling sparekasse, senere opkøbt af Den jyske sparekasse nu Vestjysk Bank

Hos Erhvervsmæglerfirmaet Halberg & Olsen oplever vi en massiv interesse for investeringsejendomme og byggeretter til etagebyggeri og tæt-lav bebyggelse i alle danske større byer og forstæder. Halberg & Olsen arbejder i mange tilfælde med kunder uden at offentligt markedsfører ejendommene specielt de unikke og større ejendomme samt de fleste byggeretter markedsfører vi sjældent. Her er det godt at have et godt kendskab til de købere der er i markedet for denne type investering udtaler Morten Olsen indehaver af Halberg & Olsen.

Hele teamet hos Halberg & Olsen ønsker sælger og køber tillykke med handlen.